Message Board Basketball Forum - InsideHoops

Message Board Basketball Forum - InsideHoops (http://www.insidehoops.com/forum/index.php)
-   Fantasy Basketball Forum (http://www.insidehoops.com/forum/forumdisplay.php?f=41)
-   -   Omer/Hickson/Mullen (pick 2!) :D (http://www.insidehoops.com/forum/showthread.php?t=279472)

chuckyboy34 10-26-2012 06:21 AM

Omer/Hickson/Mullen (pick 2!) :D
 
hey everyone its been a while. welcome to the 2012-2013 season.

i have a late round bigman q for everyone here.

i currently own

omer asik and J.J. Hickson but was thinking about grabbing Bryon Mullen.

would that be a good move to make? if so which player do i drop for mullen?

I also put in my league info as background.

10 team roto standard 9 cat

LBJ
Melo
Cousins
Lowry
Curry
Zach
Jrue Holiday
Chandler
Nikola Pek.
Lillard
Faried
Omer
J.J. Hickson
thanks for your input. :cheers:

CelticsDraftee 10-27-2012 03:57 PM

Re: Omer/Hickson/Mullen (pick 2!) :D
 
Mullens has been launching (and hitting) threes this preseason, and I wonder if he'll have a Channing Frye-type of season this year. He's valuable because he can get blocks and threes.

Between Asik and Hickson, you could go either way. Both get boards and blocks, but Hickson gives you more offense.

brandonislegend 10-27-2012 08:48 PM

Re: Omer/Hickson/Mullen (pick 2!) :D
 
Asik over Hickson imo.

blacknapalm 10-28-2012 06:58 AM

Re: Omer/Hickson/Mullen (pick 2!) :D
 
Quote:

Originally Posted by brandonislegend
Asik over Hickson imo.


agreed. i think he'll give elite rebounds and pretty good blocks. he won't take enough FTs to really kill you and i think his foul trouble is way overstated. his per 36 and splits look fine and he hasn't really had much trouble in the preseason. asik might be a mostly rebounding specialist but he's worth it and he only helps your FG%.

gotta say though man, i really like your draft. getting pekovic, lillard, faried and omer late like that is awesome. i think you're a bit light in assists but lebron and lillard should really carry you with that. and if curry is healthy? that won't even matter and your team is a damn beast. just stacked.

your bigs are very solid. you should just about dominate boards. if chandler stays healthy, you should be way up there in blocks. only other thing i can say is a problem is FG% but no team is perfect. good job. :cheers:

benJAMin 10-28-2012 10:01 AM

Re: Omer/Hickson/Mullen (pick 2!) :D
 
I agree that taking a flier on Mullens is a good move, and was pissed at myself for not doing so in my draft this year. If I'm you I'm keeping Asik over Hickson, first because it looks like your team can handle Asik's low scoring numbers, and second because Asik can provide much more in the blocks and boards categories in the long haul. Just keep an eye on what happens to Asik with McHale running the show - McHale should be able to offer developmental tips to Asik, but getting in McHale's doghouse could be something that happens too.

chuckyboy34 10-28-2012 08:10 PM

Re: Omer/Hickson/Mullen (pick 2!) :D
 
thanks for all your inputs guys. i did end up dropping hickson because i thought about the money and publicity asik just recieved. makes it harder for mckale to sit him. plus he's looked decent in the preason.

cheers.

PS yeah in the assists department, i have to rely on curry's ankles...i'll have to drop mullens or omer later to see if i get to jarret jack on the FA list in tme.

just noticed i dont have a single SG... lol..fml

should i pickup leonard of the spurs?


All times are GMT -4. The time now is 03:43 PM.

Powered by vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd. Terms of Use/Service | Privacy Policy