Message Board Basketball Forum - InsideHoops

Go Back   Message Board Basketball Forum - InsideHoops > InsideHoops Main Basketball Forums > Football Forum

Football Forum Football forum - NFL football forum

Reply
 
Thread Tools
Old 10-01-2012, 02:44 AM   #1
stallionaire
UNITED WE RUN #WOLVES
 
stallionaire's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Minneapolis, MN
Posts: 3,146
stallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this board
Default Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Just making sure people are done sleeping on them. I called an 8-10 win season before it started. They're staying faithful to that call.

Beating the Pack in Lambeau will be our measuring stick. 49ers and then Lions on the road were nice and all but the Vikes need an even bigger statement.

Cutler is off to a shaky start this season and the Vikes really gotta capitlize on the easy schedule ahead.

Special teams played lights out today along with our defense. Offense puttered along but we have a strong core with Ponder, Peterson, Harvin, Simpson, Gearhart, and Rudolph. The team is a lot like the 49ers ground and pound except we'll start to do it better than them in the coming seasons due to our young talent developing further.

Tl;DR. SKOL VIKES
stallionaire is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 08:10 AM   #2
AboveTheRim.
Great young streetballer
 
AboveTheRim.'s Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: St. Louis
Posts: 567
AboveTheRim. is popular on this boardAboveTheRim. is popular on this boardAboveTheRim. is popular on this boardAboveTheRim. is popular on this board
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by stallionaire
Just making sure people are done sleeping on them. I called an 8-10 win season before it started. They're staying faithful to that call.

Beating the Pack in Lambeau will be our measuring stick. 49ers and then Lions on the road were nice and all but the Vikes need an even bigger statement.

Cutler is off to a shaky start this season and the Vikes really gotta capitlize on the easy schedule ahead.

Special teams played lights out today along with our defense. Offense puttered along but we have a strong core with Ponder, Peterson, Harvin, Simpson, Gearhart, and Rudolph. The team is a lot like the 49ers ground and pound except we'll start to do it better than them in the coming seasons due to our young talent developing further.

Tl;DR. SKOL VIKES

How on earth do you think they will make the playoffs with an 8 win season? I'm not saying that the Vikings for sure won't make the playoffs (though I doubt they will), but you honestly can't believe that an 8-10 season will put them there.
AboveTheRim. is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 08:12 AM   #3
Skywalker
LFC|JAYS|RAPS|VIKES
 
Skywalker's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Canada
Posts: 14,972
Skywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops poster
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

10 wins easily would, looking at the division.
Skywalker is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 08:47 AM   #4
Real Men Wear Green
Don't panic.
 
Real Men Wear Green's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Brighton, MA
Posts: 19,970
Real Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops posterReal Men Wear Green is considered a brilliant InsideHoops poster
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by Skywalker
10 wins easily would, looking at the division.
I wouldn't bet on GB winning less than 11 games. They've still got immense offensive potential, they're proven, and at 2-2 are far from being out of it.
Real Men Wear Green is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 08:47 PM   #5
FreezingTsmoove
#H3AT nation,GangGreen
 
FreezingTsmoove's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,644
FreezingTsmoove posts stuff that is definitely making some people angryFreezingTsmoove posts stuff that is definitely making some people angry
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

My lord its only 4 games into the season

You would think people would've learned to stop throwing the word playoffs around so lightly after last yrs Bills collapse.
FreezingTsmoove is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 11:18 PM   #6
knickballer
Very good NBA starter
 
knickballer's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: 2010 offseason
Posts: 8,471
knickballer is considered a brilliant InsideHoops posterknickballer is considered a brilliant InsideHoops posterknickballer is considered a brilliant InsideHoops posterknickballer is considered a brilliant InsideHoops posterknickballer is considered a brilliant InsideHoops posterknickballer is considered a brilliant InsideHoops posterknickballer is considered a brilliant InsideHoops posterknickballer is considered a brilliant InsideHoops posterknickballer is considered a brilliant InsideHoops poster
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by FreezingTsmoove
My lord its only 4 games into the season

You would think people would've learned to stop throwing the word playoffs around so lightly after last yrs Bills collapse.

NFL is usually different due to the parity of the league. Every year there's always that surprise team coming out of nowhere and having great success(49ers, chiefs, Bengals, Dolphins, etc, in recent years).

But that being said I'm not sold on the Vikings making the playoffs. Ponder has been good but they're going to need greater offensive production or hope AP recaptures his form. I rate them below Green Bay and Chicago in the division.
knickballer is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 02:28 AM   #7
Legend of Josh
Banned
 
Legend of Josh's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Alch|e|mist
Posts: 10,231
Legend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputation
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Minnesota has had a surprisingly impressive start, but let's revisit this discussion halfway through the season. I think at that point we can make a fair assessment of their playoff chances. Too early right now. Yes, GB is playing uninspired and questionable right now, but they'll likely turn things around and win the division.

Detroit could have had a legit shot at taking the North this year but they're surprisingly playing like baby du-du squirts too. Chicago is 3-1 too, if Cutler can stop throwing INT'z the Bears have a shot to win the division considering GB continues to stink it up and Lions never rebound.

That leaves Viks only shot being what will be a very tight wild-card dog fight down to Week 17. The NFC East is going to be tight minus Dallas, some are saying the NFC West is the best division in football and while Carolina is 1-3 ATM, they're good enough to put something together and finish 9-7 possibly being right up there in the end.

The ending result will probably be the NFC East and NFC West winning the wild-card slots and ending with Minnesota falling apart mid-season as the likely scenario - and best case - being they keep the race tight and perhaps find themselves barely missing the playoffs, right there on the outside looking in.

Assuming the Eagles take the East and 49ers win the West -the Giants, Redskins, 'Cards, and quite possibly the Bears, Panthers and maybe even an up-and-coming Rams will all be too much for the Viks to find themselves playing more than 16 games this season.
Legend of Josh is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2012, 09:39 AM   #8
Skywalker
LFC|JAYS|RAPS|VIKES
 
Skywalker's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Canada
Posts: 14,972
Skywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops poster
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by Legend of Josh
Minnesota has had a surprisingly impressive start, but let's revisit this discussion halfway through the season. I think at that point we can make a fair assessment of their playoff chances. Too early right now. Yes, GB is playing uninspired and questionable right now, but they'll likely turn things around and win the division.

Detroit could have had a legit shot at taking the North this year but they're surprisingly playing like baby du-du squirts too. Chicago is 3-1 too, if Cutler can stop throwing INT'z the Bears have a shot to win the division considering GB continues to stink it up and Lions never rebound.

That leaves Viks only shot being what will be a very tight wild-card dog fight down to Week 17. The NFC East is going to be tight minus Dallas, some are saying the NFC West is the best division in football and while Carolina is 1-3 ATM, they're good enough to put something together and finish 9-7 possibly being right up there in the end.

The ending result will probably be the NFC East and NFC West winning the wild-card slots and ending with Minnesota falling apart mid-season as the likely scenario - and best case - being they keep the race tight and perhaps find themselves barely missing the playoffs, right there on the outside looking in.

Assuming the Eagles take the East and 49ers win the West -the Giants, Redskins, 'Cards, and quite possibly the Bears, Panthers and maybe even an up-and-coming Rams will all be too much for the Viks to find themselves playing more than 16 games this season.

never post about football again
Skywalker is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2012, 12:59 PM   #9
stallionaire
UNITED WE RUN #WOLVES
 
stallionaire's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Minneapolis, MN
Posts: 3,146
stallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this board
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by FreezingTsmoove
My lord its only 4 games into the season

You would think people would've learned to stop throwing the word playoffs around so lightly after last yrs Bills collapse.

The Jets aren't making the playoffs, I'd be mad too.
stallionaire is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2012, 02:02 PM   #10
ballinhun8
Bulls | Bears | W. Sox
 
ballinhun8's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Ehhhh, BANDWAGON BOSTON
Posts: 3,502
ballinhun8 has a terrific reputationballinhun8 has a terrific reputationballinhun8 has a terrific reputationballinhun8 has a terrific reputationballinhun8 has a terrific reputation
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by stallionaire
The Jets aren't making the playoffs, I'd be mad too.




Neither are the Vikings so your point is moot.
ballinhun8 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2012, 05:16 PM   #11
Point Blank
Superbowl or Bust!
 
Point Blank's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Maryland
Posts: 331
Point Blank has decent reputation
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Despite the impressive start, it's still early. I'm still not counting Detroit out yet but they need a turn-around FAST.
Point Blank is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2012, 08:28 PM   #12
Skywalker
LFC|JAYS|RAPS|VIKES
 
Skywalker's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Canada
Posts: 14,972
Skywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops posterSkywalker is considered a brilliant InsideHoops poster
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by Point Blank
Despite the impressive start, it's still early. I'm still not counting Detroit out yet but they need a turn-around FAST.

they're the worst team in the division
Skywalker is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 05:44 AM   #13
Legend of Josh
Banned
 
Legend of Josh's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Alch|e|mist
Posts: 10,231
Legend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputationLegend of Josh has a terrific reputation
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by Skywalker
never post about football again

LOL, this would be a typical response from a homer Viks fan instead of actually engaging into the actual discussion and explaining why anything I said is false, incorrect, etc. Let's take a look at this exact thread by the middle of the season, and then let's check it out again 'round-about Week 15 or so.

Then we'll see your entire "never post about football again" comment blow up in your face. Even still, you'll do just as you always do... which is continue to talk shit even after you've been bitch-slapped/son'd/owned or whatever you wanna call it. You seem to be pretty good at bad things as such.
Legend of Josh is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 05:48 AM   #14
Riddler
D-94
 
Riddler's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: D-Town
Posts: 4,775
Riddler is considered a brilliant InsideHoops posterRiddler is considered a brilliant InsideHoops posterRiddler is considered a brilliant InsideHoops posterRiddler is considered a brilliant InsideHoops posterRiddler is considered a brilliant InsideHoops posterRiddler is considered a brilliant InsideHoops posterRiddler is considered a brilliant InsideHoops posterRiddler is considered a brilliant InsideHoops posterRiddler is considered a brilliant InsideHoops poster
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

Quote:
Originally Posted by Skywalker
never post about football again




I'm sorry Josh but it made me laugh.
Riddler is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2012, 11:35 AM   #15
stallionaire
UNITED WE RUN #WOLVES
 
stallionaire's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Minneapolis, MN
Posts: 3,146
stallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this boardstallionaire has one of the lowest reputations on this board
Default Re: Y'all know the Vikes are gonna make the playoffs right?

4-1 Vikings

Schedule has us poised to go 8-1 til we hit the divisional wall. Bears, Packers, Texans, then Rams.
stallionaire is offline   Reply With Quote
This NBA Basketball News Website Sponsored by:
Reply


Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 03:02 AM.




NBA Basketball Forum Key Links:
InsideHoops Home
NBA Rumors
Basketball Blog
NBA Daily Recaps
NBA Videos
Fantasy Basketball
NBA Mock Draft
NBA Free Agents
All-Star Weekend
---
High School Basketball
Streetball
---
InsideHoops Twitter
Search Our Site













Powered by vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd. Terms of Use/Service | Privacy Policy