Message Board Basketball Forum - InsideHoops

Go Back   Message Board Basketball Forum - InsideHoops > InsideHoops Main Basketball Forums > Off the Court Lounge

Off the Court Lounge Basketball fans talk about everything EXCEPT basketball here

Reply
 
Thread Tools
Old 02-17-2013, 10:41 PM   #1351
Wally450
A Paul Heyman Guy
 
Wally450's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Boston
Posts: 2,643
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

There's a huge gap between the WWE title and the World Heavyweight Title.
Wally450 is offline   Reply With Quote
Old 02-17-2013, 10:45 PM   #1352
DMV2
Kawhi+Iggy > Bran
 
DMV2's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: Kobe's hotel in Colorado
Posts: 12,744
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Quote:
Originally Posted by Wally450
There's a huge gap between the WWE title and the World Heavyweight Title.
Yeah, I know. But that belt was treated with respect before. Triple H, Batista, Undertaker, Edge, etc were co-headlining Mania with the World Heavyweight belt between 2003-2010.

It's become more of a "world title belt" for up-an-coming stars.
DMV2 is offline   Reply With Quote
Old 02-17-2013, 10:48 PM   #1353
CelticBaller
You mad?
 
CelticBaller's Avatar
 
Join Date: May 2010
Location: CT, GOATLAND
Posts: 16,806
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

You guys remember the ECW title? that's where the WHT is heading before finally being unified with the WWE title
CelticBaller is offline   Reply With Quote
Old 02-17-2013, 10:56 PM   #1354
Wally450
A Paul Heyman Guy
 
Wally450's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Boston
Posts: 2,643
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Quote:
Originally Posted by DMV2
Yeah, I know. But that belt was treated with respect before. Triple H, Batista, Undertaker, Edge, etc were co-headlining Mania with the World Heavyweight belt between 2003-2010.

It's become more of a "world title belt" for up-an-coming stars.

I agree, they just need to unify both titles so there can be more competition for 1 title.
Wally450 is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 10:08 AM   #1355
kaiteng
CONGRATS MAN XD
 
kaiteng's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: BMO Field
Posts: 18,689
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Swagger really needs more respect. The guy was the former World Champion who is really good in the ring and is pretty good on the mic himself but he somehow ended up in the doghouse of quite a while. Having Dutch Mantell aka Zeb Colter as his manager is kinda like having Paul Heyman for CM Punk, to establish more heel persona.

Also, it has been more than 7 years since Eddie Guerrero vs JBL feud, hasn't it?
kaiteng is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 07:26 PM   #1356
Skywalker
LFC|JAYS|RAPS|VIKES
 
Skywalker's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Canada
Posts: 14,978
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Swagger is terrible. This gimmick is recycled garbage. UGH. How does a guy like Orton job to Swagger and not quit the company lmao, that's brutal. Who the FCK wants to see Swagger vs. Del Rio OMG OMG terrible OMG. Incomprehensibly bad.
Skywalker is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 07:53 PM   #1357
TheMarkMadsen
connoisseur of hawks
 
TheMarkMadsen's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 11,420
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Quote:
Originally Posted by Skywalker
Swagger is terrible. This gimmick is recycled garbage. UGH. How does a guy like Orton job to Swagger and not quit the company lmao, that's brutal. Who the FCK wants to see Swagger vs. Del Rio OMG OMG terrible OMG. Incomprehensibly bad.


come on man, Orton's had his chance time and time and again, he's boring as shit as a babyface & has been having the same match over & over for the past several years. He's boring

Not saying Swagger is the second coming of Kurt Angle but Swagger looks legit and has the background to believably beat anybody.

Plus his new manager & overall Gimmick is has a chance to be edgier than anything we've seen in awhile, he's perfectly suited to feud with Del Rio & at least it will be a Mania match that we haven't already seen (Rock v Cena) (HHH v Lesnar) (Punk v Taker)
TheMarkMadsen is online now   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 08:01 PM   #1358
B-Low
The Love B-Low
 
B-Low's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Crowned Prince of the OTC
Posts: 15,562
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Orton's a victim of WWE's typical "ruin a cool heel" tendency.

Step 1: Heel gets over by being a badass/entertaining jerk

Step 2: Fans start getting entertained by them and cheer for them because they have that badass "I don't give a damn" attitude

Step 3: WWE realizes the person is getting cheered and decides to turn them into a face

Step 4: Instead of being a badass they start coming out every week and giving the exact same promo, being sure to use the phrase "WWE Universe" at least 10 times per segment

Step 5: Boredom ensues

Some fun/entertaining/badass heels that have been victims of the 5 step destruction:
Randy Orton
Sheamus
R-Truth
Alberto Del Rio
Miz (Though he was never really fun as a hell either)

The only case I can think of where this didnt happen is Daniel Bryan. They managed to make him a face without giving up the obnoxious "YES!!" chants that fans got behing. And he still argues with them and does the whole "NO!" thing/denies their cheers
B-Low is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 08:39 PM   #1359
The Macho Man
Randy Savage
 
The Macho Man's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: Head Game Al Snow
Posts: 35,446
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Swagger's hair
The Macho Man is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 08:43 PM   #1360
B-Low
The Love B-Low
 
B-Low's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Crowned Prince of the OTC
Posts: 15,562
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Best part of Raw so far:

Cesaro's beating Miz down and says "This is payback!"

Cole: "Cesaro yelling at Miz in one of those 6 languages he's fluent in. I think that was German"

King: "Really? He said 'this is payback'..."

Cole: "Oh."
B-Low is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 08:44 PM   #1361
TheMarkMadsen
connoisseur of hawks
 
TheMarkMadsen's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 11,420
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Quote:
Originally Posted by B-Low
Orton's a victim of WWE's typical "ruin a cool heel" tendency.

Step 1: Heel gets over by being a badass/entertaining jerk

Step 2: Fans start getting entertained by them and cheer for them because they have that badass "I don't give a damn" attitude

Step 3: WWE realizes the person is getting cheered and decides to turn them into a face

Step 4: Instead of being a badass they start coming out every week and giving the exact same promo, being sure to use the phrase "WWE Universe" at least 10 times per segment

Step 5: Boredom ensues



This is correct. And what baffles me is that they know the "i don't give a damn" attitude is over as hell (SCSA anyone?)
TheMarkMadsen is online now   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 08:47 PM   #1362
BoogieWoogieMan
Redemption
 
BoogieWoogieMan's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Justice City
Posts: 16,873
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Quote:
Originally Posted by B-Low
Best part of Raw so far:

Cesaro's beating Miz down and says "This is payback!"

Cole: "Cesaro yelling at Miz in one of those 6 languages he's fluent in. I think that was German"

King: "Really? He said 'this is payback'..."

Cole: "Oh."

Is Cole gimmick suppose to be a terrible commentator? Watching the old attitude days, he wasn't bad at all. Now he's horrendous.
BoogieWoogieMan is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 08:49 PM   #1363
CelticBaller
You mad?
 
CelticBaller's Avatar
 
Join Date: May 2010
Location: CT, GOATLAND
Posts: 16,806
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Quote:
Originally Posted by B-Low
Orton's a victim of WWE's typical "ruin a cool heel" tendency.

Step 1: Heel gets over by being a badass/entertaining jerk

Step 2: Fans start getting entertained by them and cheer for them because they have that badass "I don't give a damn" attitude

Step 3: WWE realizes the person is getting cheered and decides to turn them into a face

Step 4: Instead of being a badass they start coming out every week and giving the exact same promo, being sure to use the phrase "WWE Universe" at least 10 times per segment

Step 5: Boredom ensues

Some fun/entertaining/badass heels that have been victims of the 5 step destruction:
Randy Orton
Sheamus
R-Truth
Alberto Del Rio
Miz (Though he was never really fun as a hell either)

The only case I can think of where this didnt happen is Daniel Bryan. They managed to make him a face without giving up the obnoxious "YES!!" chants that fans got behing. And he still argues with them and does the whole "NO!" thing/denies their cheers
John Cena survived this, Edge too and CM Punk went full face before going heel again
CelticBaller is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 08:57 PM   #1364
B-Low
The Love B-Low
 
B-Low's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Crowned Prince of the OTC
Posts: 15,562
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Quote:
Originally Posted by CelticBaller
John Cena survived this, Edge too and CM Punk went full face before going heel again

Cena did but 80% of the world is also bored to death with his superhero gimmick that he's had going for the past 35 years. Edge, Jericho and Rock have managed to do it, but I think Edge and Jericho turned back and forth fast enough before people could get too bored with either persona.

Punk went full face but he never really did the generic "WWE Universe" sucking up. When he was a face he still spent the majority of the time ripping on his opponents and being rebelious. Lookin back he didn't address the crowd that much when he was a face
B-Low is offline   Reply With Quote
Old 02-18-2013, 11:02 PM   #1365
B-Low
The Love B-Low
 
B-Low's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Crowned Prince of the OTC
Posts: 15,562
Default Re: Official Pro Wrestling Thread

Rock finally got rid of that damn spinner belt
B-Low is offline   Reply With Quote
This NBA Basketball News Website Sponsored by:
Reply


Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 07:58 PM.




NBA Basketball Forum Key Links:
InsideHoops Home
NBA Rumors
Basketball Blog
NBA Daily Recaps
NBA Videos
Fantasy Basketball
NBA Mock Draft
NBA Free Agents
All-Star Weekend
---
High School Basketball
Streetball
---
InsideHoops Twitter
Search Our Site















Powered by vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2015, Jelsoft Enterprises Ltd. Terms of Use/Service | Privacy Policy